Spa Welzijn

Toegenomen wereldwijde focus op welzijn

Actueel, Corona virus, Reizen en wellness, Verkopen in je zaak

Investeren in welzijn en welbeing in jouw intstituut zal zeker lonen de komende jaren.  Wij hadden inzage in een enquête en studie van STR.

Volgens Jan Freitag, senior VP bij Smith Travel Research (STR), kan de branche binnen enkele maanden een opleving verwachten in de luxe horecasector, inclusief hotelspa’s.  STR heeft de staat van de inkomsten van Amerikaanse hotels per beschikbare kamer (RevPAR) bijgehouden naast het deel van de bevolking dat is gevaccineerd.

“Het is te vroeg om uitspraken te doen over meer vaccinaties en meer mensen die reizen, omdat degenen die al zijn gevaccineerd – zoals ouderen of risicovolle bevolking – minder snel reizen,” vertelt Freitag.

“Er zal hier echter zeer binnenkort een relatie ontstaan, vooral als je de tweede helft van het jaar ingaat, omdat vaccinaties zijn uitgerold en dit zal mensen het vertrouwen geven om te reizen.”

Freitag gelooft dat vaccinaties cruciaal zijn voor het herstel van spa’s, aangezien het om omgevingen met veel contact gaat.

Hij zegt ook dat de aanpak van de overheid om lockdown en het opnieuw opduiken van virussen enorm belangrijk zal zijn voor het herstel van de wereldwijde gastvrijheid, aangezien regio’s met strengere controles en snellere reacties een veelbelovende terugkeer naar het bedrijfsleven hebben gekend, bijvoorbeeld in de regio Azië-Pacific.

Hij zegt: “Mensen hebben de term ‘K-shaped recovery’ gebruikt voor de VS, wat betekent dat mensen aan de bovenkant van de consumentenmarkt het afgelopen jaar geld hebben bespaard, tegenover de keerzijde van de K – degenen die hun banen hebben verloren, zijn financieel minder stabiel en zullen waarschijnlijk niet reizen. ”

Freitag gelooft dat de bovenkant van de markt het goed zal doen tegen het einde van Q2 en in Q3 2021.

“Bovendien, zodra de vraag van bedrijven terugkeert in het vierde kwartaal en in 2022, zullen full-service hotels die traditioneel spa’s aanbieden, een zeer gezonde vraag zien,” voegt hij eraan toe.

Sommige enthousiaste toeschouwers zijn zelfs zover gegaan dat ze zeggen dat we aan de vooravond van de tweede ‘roaring 20’ staan, in de hoop dat de economie een hoge vlucht zal nemen na de pandemie, aangezien consumenten geld uitgeven dat ze hebben bespaard tijdens lockdowns.

Freitag verwacht dat de belangstelling voor hotelspa’s toeneemt vanwege de toegenomen wereldwijde focus op welzijn.

“Het is een moeilijke tijd geweest en we weten dat zelfzorg bovenaan de agenda moet staan”, zegt hij, “dit zal een uitgelezen kans bieden en de vraag naar alle spa’s stimuleren, omdat ze belichamen waar zelfzorg voor staat.”

 

Bron : Spa Business

Deel dit artikel !

Geef een antwoord