Katleen Vrombaut 4VOO MEN3 passie hoge resolutie

Interview met Katleen Vrombaut – bedrijfsleider van CosMENtis

mannen

Sometimes it takes balls… to be a women and entrepreneur

Katleen Vrombaut is een vrouw met een missie, namelijk het verschil maken in de nichemarkt van huidverzorging en huidverbetering voor mannen. Met haar farmaceutische apothekers- achtergrond gecombineerd met haar passie en ondernemerschap richtte ze in 2005 CosMENtis op. Een onderneming gespecialiseerd in huidverbetering  en anti-aging voor mannen … toen nog echt ‘avant la lettre’ , want velen verklaarden haar een beetje gek als ze destijds vertelde dat ze zeer exclusieve en wetenschappelijk onderbouwde Cosmeceuticals enkel voor mannen op de markt zou brengen. Producten die bovendien enkel zouden verdeeld worden via de beautyprofessionals! Van een niche gesproken! Ze koos ook zeker niet voor de gemakkelijkste weg.

People with great passion… can make the impossible happen

Om een zo volledig mogelijk gamma exclusieve verzorgingsproducten voor mannen aan te bieden, bleek er een belangrijke schakel te ontbreken; namelijk scheerproducten voor mannen met een gevoelige – of een probleemhuid zoals droge schilfers, eczeem, extreme jeuk, psoriasis, of scheerbrand want bestaande scheerproducten bleken hiervoor geen oplossing te bieden. Samen met enkele chemici dook ze het labo in om zelf een wetenschappelijk onderbouwde productlijn te ontwikkelen. Haar scheerlijn is dan ook het resultaat van 2,5  jaar onderzoek en expertise, van testen en bijsturen, van passie en doorzetting. Er werd werkelijk aan alles gedacht: 100% Belgisch, recycleerbaar, dierproefvrij, biologisch afbreekbaar, parabeen- en sulfaatvrij, zuivere ‘fair trade’ ingrediënten…

Waar ben je trots op ?

Waar ik vooral trots op ben is mijn zelfontwikkelde doeltreffende topformules. Ik krijg ontzettend veel dankbare en leuke reacties van mijn partners (beautyprofessionals) die prachtige resultaten hebben bij hun mannelijk cliënteel met een gevoelige of ongezonde baardstreek. Tot op heden zijn alle mannen met eczeem en droge, jeukende schilfers ter hoogte van de baard verlost van hun probleem bij correct gebruik van de aftershave balsem. Daar word ik erg gelukkig van en daar doe ik het uiteraard voor….Het is de bekroning van mijn (perfectionistisch) werk.

Wat schrijft de pers? Een kleine greep uit interessante artikels :

1/ BELGISCHE MEN³ MAAKT FURORE IN DUBAI NOG VOOR LANCERING IN EIGEN LAND

https://www.men3.be/pers/belgische-men3-maakt-furore-in-dubai-nog-voor-lancering-in-eigen-land-exclusivewellnessmagazine

2 / Kevin Boon: ‘wereldtitel met MENcare 100% made in Belgium’ : Expert professionals en scheer- en verzorgingsproducten van CosMENtis. Een  winnende combinatie die zelfs aan ‘s werelds hoogste standaard beantwoordt.

https://www.men3.be/pers/wereldtitel-met-mencare-100-made-in-belgium

3/ Mick’s column: Mijn favoriete product komt uit…België.

https://www.men3.be/pers/mijn-favoriete-product-komt-uit-belgie-micks-column

Waarom ligt deze sector me zo nauw aan het hart ?

Vooreerst geloof ik zelf dat verzorgde mannen aantrekkelijker zijn. (lacht)

Ik kreeg als apotheker toch ook regelmatig de vraag van mannen hoe ze hun huid gezond konden houden want met damesproducten en/of flauwe afgeleiden ervan hadden de meesten mannen weinig tot geen resultaat. De oorzaak is het mannelijk hormoon testosteron.  Het werd dus hoog tijd om -na onderzoek van de mannenhuid- perfect aangepaste producten op de markt te brengen.

Wat is mijn ambitie met mijn bedrijf ? uitbouw personeel, familiebedijf ?

Mijn ambities:

CosMENtis is vastberaden om dé MENCARE expert in Benelux blijven door innoverend te blijven.

Ik wil onze partners (beautyprofessionals) blijven inspireren om de allerbeste resultaten te kunnen bieden voor hun mannelijk cliënteel en zodat zij hun omzet moeiteloos kunnen vergroten.

It’s time to set this world on fire… Mijn scheerlijn is 100% ‘made in Belgium’ maar de ambitie is om MEN³ te lanceren op de internationale markt: van Brussel tot Parijs, van New York tot Dubai,…

Wat is mijn visie op de sector : hoe zie je de sector van de schoonheidsverzorging binnen 10 jaar? 

Hier kan ik uren over vertellen en ik geef er zelfs trainingen over; maar het komt hierop neer. ‘Think out of the box’. Iets wat ik mijn hele carrière heb gedaan. Ik heb nooit gekeken naar de anderen maar mijn eigen weg gevolgd.

Waar wil ik staan binnen drie of tien jaar ?

Adviseur in ‘MENcare’ voor wereldconcerns die nu reeds beroep doen op mijn expertise En uiteraard  steeds op nummer 1 in MENcare producten (lacht).

Wat is voor jou het beeld van de perfecte estheticienne ?

Resultaatgerichte kennis en kunde gecombineerd met een dosis commercieel inzicht.

Deel dit artikel !

Geef een reactie